Klagomålshantering - Grundkurs
Motsvarar en heldagskurs
28 delmoment
1 tim 42 min video
4.8/5 (5 Betyg)
Publicerad 2023-05-12
Uppdaterad 2024-04-04
Ingår i premium
Om kursen
Utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs riktar sig till dig som jobbar i serviceyrken för att utveckla dina färdigheter i att professionellt bemöta och lösa klagomål. Kursen lär ut strategier och tekniker för att hantera olika kundbeteenden och betonar vikten av att förstå kundens perspektiv, visa empati och hitta lösningar.Utbildningen erbjuder konkreta verktyg för att hantera en rad olika beteende. Klagande kunder delas upp i kategorierna; den arga, hotaren, härskaren, långprataren och den negative och du får metoder för att hantera dessa beteenden samt sätta gränser. Du får även lära dig hur dina egna tankar och känslor påverkar i sin tur kundens beteende. Med en professionell hantering av klagomål förbättrar vi kundrelationer! Relevanta nyckelord: Klagomålshantering, Kundhantering, Kommunikation, Service, Kundbemötande, Konflikthantering, Feedback, Coaching
I kursen lär du dig
Kurssinnehåll
Kursen hålls av
Vanliga frågor och svar
Klagomålshantering - Grundkurs
Motsvarar en heldagskurs
28 delmoment
1 tim 42 min video
4.8/5 (5 Betyg)
Publicerad 2023-05-12
Uppdaterad 2024-04-04
Ingår i premium
Kursen ingår i följande paket